Deze website maakt gebruik van cookies om uw surfervaring gemakkelijker te maken.

RECENTE NIEUWSBERICHTEN

blogNIEUWSBERICHTEN

Update steunmaatregelen COVID-19

Beste Klant,

Graag willen we jullie even op de hoogte houden van de steunmaatregelen die van toepassing zijn op

  1. de zelfstandige die zijn activiteit moet onderbreken of zaak moet sluiten door coronacrisis & kappers
    • Overbrugginsrecht
      • Wat?
        • Vervangingsinkomen (min. 7 opeenvolgende kalenderdagen activiteiten gedwongen moeten onderbreken tgv overmacht)
      • Voor Wie?
        • Eenmanszaken en bedrijfsleiders
        • Niet voor zelfstandigen in bijberoep, gepensioneerden, student-zelfstandigen en zelfstandigen met gelijkstelling bijberoepOverbruggingsrecht
        • Voor degenen die hiervoor in aanmerking komen, gaan we deze steunmaatregelen aanvragen
  2. de zelfstandige die verplicht worden tot een sluiting door de overheid: (zie lijst UNIZO: https://www.unizo.be/advies/corona-welke-winkels-mogen-openblijven)
    • Hinderpremie
      • Wat?
        • Eénmalige premie van 4.000,00 Euro voor ondernemers die volledig moeten sluiten.
          Als ze na 05/04/2020 nog steeds gesloten moet blijven dan een bijkomende vergoeding van 160 €/dag.
        • Eénmalige premie van 2.000,00 Euro voor ondernemers die in het weekend dicht moeten.
          Als ze na 05/04/2020 nog steeds gesloten moet blijven in het weekend dan een bijkomende vergoeding van 160 €/dag.
      • Voor wie?
        • Eenmanszaken en vennootschappen
        • Zelfstandige in bijberoep, uitsluitend wanneer ze omwille van de hoogte van hun beroepsinkomen, gelijkaardige sociale bijdragen zoals een zelfstandige in hoofdberoep betalen.Hinderpremie
        • Voor degenen die hiervoor in aanmerking komen, gaan we deze steunmaatregelen aanvragen.
  3. Alle zelfstandigen die hinder ondervinden t.g.v. COVID-19
    • Uitstel sociale bijdragen van het 1ste en 2de kwartaal 2020.
    • Indien u dit uitstel wenst, laat het ons dan weten vóór 15/06/2020 en dan doen wij deze aanvraag.
  4. Alle zelfstandigen
    • BTW & Bedrijfsvoorheffing: automatisch uitstel van betaling van twee maanden, zonder boetes of interesten
      • BTW
        • Betaling over maandaangifte - februari 2020, termijn verlengd tot 20 mei 2020
        • Betaling over maandaangifte - maart 2020, termijn verlengd tot 20 juni 2020
        • Betaling over maandaangifte - 1ste kwartaal 2020, termijn verlengd tot 20 juni 2020
      • BEDRIJFSVOORHEFFING
        • Betaling over maandaangifte - februari 2020, termijn verlengd tot 13 mei 2020
        • Betaling over maandaangifte - maart 2020, termijn verlengd tot 15 juni 2020
        • Betaling over maandaangifte - 1ste kwartaal 2020, termijn verlengd tot 15 juni 2020
      • (Bijkomende betaaltermijnen kunnen worden toegestaan voor BTW & BV, maar deze moeten aangevraagd worden vóór 30/06/2020. Laat ons weten, indien we dit voor u moeten aanvragen.)
    • Personenbelasting, Vennootschapsbelasting, Rechtspersonenbelasting: automatisch bovenop de normale betaaltermijn, een extra termijn van 2 maanden, zonder boetes of intresten.
      • Dit geldt voor de afrekening van belastingen van aanslagjaar 2019, gevestigd vanaf 12 maart 2020
      • (Voor de schulden PB, VENB, RPB, gevestigd vóór 12 maart 2020, zijn extra betaaltermijnen mogelijk, aan te vragen vóór 30/06/2020. Laat ons weten, indien we dit voor u moeten aanvragen.)


Hou jullie gezond en wel!

Mvg,

Godelieve, Els & Ann

Vacature - dossiermedewerker

Hoe ziet je dag eruit? 

  • Je bent verantwoordelijk voor het boeken van aan -en verkoopfacturen en het opstellen van de BTW-aangiftes. 
  • Je bent verantwoordelijk voor het voorbereiden van de jaarafsluiting van de éénmanszaken. 

Wie zoeken we? 

  • Je bezit een bachelordiploma Accountany en Fiscaliteit.
  • Je bent communicatief en leergierig. 
  • Je werkt graag met cijfers en je ziet het als een uitdaging om je dossiers nauwkeurig en op tijd op te volgen. 
  • Kennis van het boekhoudprogramma Adsolut is een pluspunt. 
  • Je hebt een goede kennis van MS Office. 

Wat krijg je van ons? 

  • Een voltijdse of deeltijdse job met een aantrekkelijk verloningspakket in overeenstemming met je ervaring en je capaciteiten. 
  • Je komt terecht in een aangename werksfeer. 
  • We bieden de nodige flexibiliteit en houden rekening met de noden van de werknemer. 

Wat verwachten we van jou? 

  • Bachelordiploma
  • Geen ervaring vereist
  • Nederlands / Engels

Solliciteren kan per mail naar godelieve@deltaraad.be

Beste wensen voor 2020!

Delta-Raad wenst iedereen een gezond en succesvol 2020!

077f484e9360379324caa113f77ac974.jpg

Jaarlijks verlof 2019

De kantoren zijn gesloten van 22/07/2019 tot en met 04/08/2019.

Afschaffing BTW kwartaalvoorschotten

Vanaf 01/04/2017 zijn BTW-kwartaalaangevers niet meer verplicht om tussentijds BTW-voorschotten te betalen. De verschuldigde BTW die betrekking heeft op het tweede kwartaal 2017 moet integraal betaald worden voor 20/07/2017. Het BTW-bedrag blijft ongewijzigd.

Indien de BTW-schuld niet tijdig wordt voldaan, wordt er een bijzondere rekening geopend, dit heeft een extra boete van 10% als gevolg. In dat geval kan de zaakvoerder mede verantwoordelijk worden gesteld voor het betalen van de BTW-schuld.

Tussentijdse stortingen zijn nog steeds mogelijk.

Er is wel een verplichting tot het betalen van een BTW-voorschot voor 24/12. Dit voorschot is gelijk aan de verschuldigde BTW over de periode van 01/10 tot en met 20/12 ofwel het bedrag van de verschuldigde BTW van het 3de kwartaal.

1 2

Stuur een bericht

Heeft u een vraag voor ons? Wenst u meer informatie over onze diensten? Neem vrijblijvend contact met ons op en wij behandelen uw bericht zo snel mogelijk!